Followers

Tempahan Biskut Raya 2012

TEMPAHAN BISKUT RAYA 2012 SUDAH DITUTUP...HARAP MAKLUM...TAHUN NI INSYAALLAH...BAGI SESIAPA YG MASIH BERMINAT...BOLEH DAPATKAN BISKUT RAYA TA DI PASARAYA PELADANGMART, ALOR SETAR, KEDAH...10 HARI TERAKHIR RAMADAN OK

Saturday, May 19, 2012

Nasi Lemak Suka Suki

Salam semua…harap anda semua sihat2 hendaknya even tuan empunya blog ni sedikit selsema…cuaca terik pulak dua tiga menjak ni…tapi selsema ni kes saya kemas rumah last Friday la ni…saja terlebih rajin pulak nak ubah suai susunan bilik tido kat rumah…sekali banyak pulak habuknya daaa….heran jugak boleh smpai selsema…sebab saya bukanye alah pada habuk…huhu…seksanya kalo asik nak bersin ja….hidung pon dah terasa perit & pedih ja…

Rasa bersalahnya last week tak post langsung entry kat blog ni…minggu ni macam nak balas dendam je…nak  post banyak2 entry boleh dak??hehe…macam sempat je…insyaallah…dengan izin Dia…

Nasi lemak???ni memang menu wajib la saya & mr.hubby…tiap2 minggu mesti beli…rasa2nya nasi lemak area kepala batas (kedah) semuanya kami dah rasa la…sebab saya memang tak suka tumpu dekat satu tempat ja…kalau boleh nak rasa semua…tapi setakat hari ni yg paling sedap & kena dgn selera kami anak beranak nasi lemak kat depan Sekolah Tunku Anum…cukup rasa…semua ada…sebungkus seringgit..banyak pulak tu…sebungkus pon memang kenyang yg amat la…sape nak try boleh la…saya tak pernah pergi la..tp mr.hubby selalu beli nasi lemak & roti canai kat situ…memang marvelous…

Asik beli ja..sesekali nak buat sendiri jugak kan???bukan tak reti…Cuma sedikit malas….jumaat yg lepas saya nekad utk buat sendiri…selalu weekend menu favorite nasi goreng, bihun/koew teow/mee goreng, kuih muih…saya tak la pening nak pikir menu utk breakfast sbb mr.hubby agak senang dlm soal makan…masak la apa pon…semua dia telan….selalu org buat sambal + telur + ikan bilis..nasi lemak paling simple la kan???bahan pon memang dah ada stok selalu…tapi hari tu saya buat nasi lemak + sambal udang + ikan talang kering+ulam timun…sodap jugak…mr.hubby siap tambah…ye la…nasi lemak masak sendiri dgn yg beli memang difference sgt….

Bila tengok balik gambar ni..rasa macam nak buat lagi pulak...tak puas makan hari tu..huhu


Mr.hubby asik puji nasi lemak ja…memang leh buat jual katanya…tapi sambal kureng sikit…saya terima ja komen ikhlas dari mr.hubby dgn hati terbuka..next time boleh perbaiki kelemahan yg ada kan??memang sambal agak kureng berasap…maybe sebab saya pakai cili boh segera…selalu saya kisar cili kering…petua mak saya..kalau nak kasi sambal tahan lama…masak dulu bawangnya….baru masukkan cili kisar…ikan talang kering ni secara tak sengaja..saya beli kat pasar tani…paln nak buat masak gulai dgn nanas…saya ambil sikit goreng buat makan dgn nasi lemak…memang sedap kalau goreng garing2…letak la bawang sikit…

Resepi saya...sama ja macam org lain…beras+santan+bwg+bunga lawang+kulit kayu manis+halia+serai+garam….masak pakai rice cooker…tak hangit pon kat bawah….sekiranya ada permintaan nanti saya postkan resepi…amacam???
** Dapat share 1 picture ja...yg lain2 si kecik gi delete...waaaa....

No comments:

Post a Comment