Followers

Tempahan Biskut Raya 2012

TEMPAHAN BISKUT RAYA 2012 SUDAH DITUTUP...HARAP MAKLUM...TAHUN NI INSYAALLAH...BAGI SESIAPA YG MASIH BERMINAT...BOLEH DAPATKAN BISKUT RAYA TA DI PASARAYA PELADANGMART, ALOR SETAR, KEDAH...10 HARI TERAKHIR RAMADAN OK

Saturday, April 21, 2012

Perancangan Biskut Raya 2012

Kalau tengok pada sambutan permintaan kuih raya tahun 2011...memang sambutan kuih raya Teratak Alymaz sangat2 menggalakkan...berbaloi jugak la berjinak2 dgn perniagaan online ni...walau pon pada asalnya saya agak ragu2 tentang bayaran nanti...last year mmg ada la dlm sorang dua yg order tp tk amik tempahan...puas contact..tp fon tak berangkat...nasib baik tak banyak...jawabnya saya buat makan2 adik2 kat kampung....memang rugi la sesapa yg order tp tak amik tu..sebab kt rumah saya raya kedua dah licin...huhu...yg paling laris jejari oat & samprit la...

since last year, saya memang rajin mengkaji blog-blog yg ada di malaysia ni..terutama yg online biskut raya or homemade bakery...teruja tgk gambar2, cara diorg promosi....tk tau mcm mana leh tjebak..kalau last year utk suka2..tapi utk tahun 2012 ni saya serius utk menceburi bidang perniagaan ni...bukan biskut raya je...kira dlm bidang makanan la....tapi kalo bakery mmg awal2 lagi la saya mengalah...sebab saya mmg tak pandai buat kek....bidang kepakaran actually masakan kampung.....huhu

oklah...utk pengetahuan u all tahun lepas saya buat 3 jenis ja biskut....conflakes madu, conflakes coklat & mini popia serunding ikan....jenis biskut yang Teratak Alymaz jual lebih 24 jenis sebenarnya...semuanya hasil tangan saya & dua org rakan sepejabat yg dah lama menceburi bidang ni....Alhamdulillah....dengan bantuan diorg la saya mula berjinak2 dengan jualan biskut raya...dua2 kakak senior saya....untuk tahun 2012 ni saya akan buat lebih dari tahun lepas....memandangkan anak dah besar & husben pon turut sama turun padang....kira jadi asstistant saya la....husben merangkap assistant...hehe....

Tapi confirm 2 jenis ni saya akan buat, simple & sedap....


CONFLAKES MADU

Resepi saya : ada campuran badam + bijan...tahun lepas tk menang tangan...biskut ni adalah kegemaran kanak2...so jiran2 ramai yg order...



SARANG SEMUT

Biskut baru utk tahun 2012...kegemaran saya...ni kalau makan sambil mengadap tv ni...boleh tak sedar bila dh tinggal balang je...




CONFLAKES COKLAT


Ermmm...masih dalam pertimbangan...tak tau nak buat or tak...tapi kalau ada yg order....Teratak Alymaz "on" je....peberet kanak2...



Insyaallah...dalam bulan Jun nanti TA (Teratak alymaz)....akan upload lebih banyak koleksi2 kuih raya 2012 utk tempahan anda...kpd loyal customers TA...tahun ni anda mesti order...dialu2kan kepada anda yg pernah rasa kuih raya TA utk beri sebarang komen.....sokongan anda adalah kekuatan TA....dialu2kan sebarang cadangan juga drpd anda semua.....


No comments:

Post a Comment