Followers

Tempahan Biskut Raya 2012

TEMPAHAN BISKUT RAYA 2012 SUDAH DITUTUP...HARAP MAKLUM...TAHUN NI INSYAALLAH...BAGI SESIAPA YG MASIH BERMINAT...BOLEH DAPATKAN BISKUT RAYA TA DI PASARAYA PELADANGMART, ALOR SETAR, KEDAH...10 HARI TERAKHIR RAMADAN OK

Monday, April 30, 2012

Moi Sup Special


Assalamualaikum….salam sejahtera…kabaresemua????minggu ni entri saya mengenai makanan….baca tajuk entri pon dah tau kan??’moi’ tu if I’m not mistaken ialah gelaran yang diberi oleh orang utara….kira macam bubur nasi la…Cuma di masak berasingan….beras di masak hingga lembik…di makan bersama sup ayam atau daging….isi ayam atau daging kena letak banyak2 baru mantopp….

Actually dah lama saya tak mengadap moi sup ni…ingat lagi masa study dulu2…memang menu ni selalu jadi alas perut time2 perut berkeroncong….rindu sangat nk makan since kawin mmg tk pernah jumpa moi sup sesedap time study dolu2….tapi akhirnya ketemu jungak…..rasa memang 99% la macam moi sup yang saya minat tu….yg beza tu dari segi isi ayam je…..


Gambar di atas : sekadar contoh....

Bagi pengunjung2 blog TeratakAlymaz…kalau anda teringin nak cuba moi sup sedap ni…boleh la singgah gerai sup dekat belakang Pasaraya Yamata, Bandar Darulaman, Jitra Kedah….waktu berniaga malam je…even Cuma gerai tepi jalan…tapi rasa macam makan dekat restoran mewah…sedap sangat….my husben kalo makan kat situ siap mintak extra moi lagi….tapi kalo ada moi sup yang lagi sedap kat utara ni…jangan la segan2 untuk share…teringin jugak nak cuba moi sup dekat tempat lain….saya memang penggemar moi sup…al-maklumlahlah anak jati kedah/perlis….(lahir kat kedah,membesar kat perlis & skrg kembali ke kampong halaman di kedah...huhu)….agaknya sampai bila2 la kot….
Sejak akhir2 ni dalam hati memang banyak idea pasal entri makanan ja….nak kata kuat makan tak jugak…saya memang minat memasak…minat nak belajar dengan lebih mendalam dalam bidang masakan…Cuma masa agak terhad….kdg2  terdetik dihati…mungkinkah di masa akan dating masa depan saya lebih cenderung kearah bidang makanan????sehingga kini saya masih  tercari2  keutamaan minat dalam diri saya, bukan tak tetap pendirian, Cuma kalau boleh biarlah keutamaan minat tu lebih mendalam…..memang masak la leh tahan pandai…(perasan..hihi)….fesyen???jauhsekali…..seni???lagi la takreti…..kira2???itu dah memangtanggungjawab la….anda???adakahsenasibdengan saya??


No comments:

Post a Comment